לקוחות הם המשאב החשוב ביותר לכל עסק. נדרשת השקעת משאבים רבים כדי להגיע ללקוחות חדשים, וגם שימור מי שכבר רכשו מוצרים או שירותים הוא משימה מורכבת. תוכנה ייעודית מסייעת למצות את קהל היעד הפוטנציאלי, וכך למקסם את הרווחים. ליתר דיוק, תוכנה איכותית שמותאמת באופן מושלם לעסק שלכם ומתוחזקת היטב. כאן בעמוד תמצאו המלצות שיעזרו לכם להפיק את התועלת המרבית מתוכנה כזו בדרך לשגשוג אמיתי.
הגדרת משימות מדויקת
מיצוי המשאב ששמו לקוחות כולל מגוון רחב מאוד של משימות: שיווק ופרסום, מענה מהיר ככל האפשר ומקצועי לכל פנייה ופנייה בכל האפיקים שבהם העסק זמין, תיאום פגישות כשיש בכך צורך, שליחת הצעות מחיר ומעקב אחרי כל אחת ואחת מהן, מימוש עסקאות שנחתמו, התייחסות מדויקת לכל בקשה או תלונה וכן שימור לקוחות.
למעשה, שימור לקוחות הוא תחום רחב יריעה שכולל שלל משימות. כך למשל אפשר להציע הטבות שונות ללקוחות קיימים שממליצים על העסק, להעניק מתנות בימי ההולדת (לדוגמה, הנחה של 20% על הרכישה הבאה), לבנות מבצעים מותאמים אישית ועוד ועוד.
כשנעזרים בתוכנה לניהול לקוחות (Customer Relationship Management, ובראשי תיבות CRM), חשוב להגדיר באופן מדויק כל אחת ואחת מהמשימות כך שהיא תבוצע באופן מיטבי. דגש נוסף הוא התאמת המערכת למאפיינים הספציפיים של העסק שלכם ושל הלקוחות.
הכשרה יסודית
דגש שני בתחזוקה נכונה של מערכת CRM בעברית לניהול הלקוחות ובהפקת מלוא התועלת ממנה הוא הכשרה יסודית של מי שצפויים להשתמש בה.
בין אם אתם בוחרים בעוזרת אישית למטרה זו – אופציה יעילה מאוד בעסקים קטנים – ובין אם יש עובדים בעסק עצמו שמופקדים על המערכת, חשוב לוודא שהם עוברים הדרכה מקיפה. ההדרכה חייבת לכלול התנסויות רבות ככל האפשר, מפני שרק כך ניתן לרכוש שליטה מלאה בתוכנה כזו או אחרת, ומענה סבלני לכל שאלה. כמו כן רצוי לוודא שהחברה שהטמיעה את המערכת מספקת בתקופה הראשונה תמיכה זמינה ומידית לכל מקרה שבו יצוצו שאלות או יידרשו הבהרות. עוזרת אישית שצברה ניסיון בעבודה עם מערכות CRM מהווה כמובן יתרון מפני שאין צורך בעקומת לימוד ובהתאזרות בסבלנות עד למיצוי התוכנה והאפשרויות הטמונות בה.
שימוש מושכל באוטומציות
אחד היתרונות המשמעותיים של מערכות ניהול לקוחות הוא האפשרות לייצר באמצעותה אוטומציות. הכוונה היא לפעולות שמתבצעות מעצמן באופן קבוע, בלי שיהיה צורך להקדיש לכך זמן עבודה יקר. לצורך הגדרת האוטומציות נדרשת עזרה של החברה שהתקינה את התוכנה מלכתחילה. בהתאם חשוב לבחון את איכות השירות של כל חברה שמציעה מערכות CRM, לא רק בשלב הראשוני אלא גם בהמשך הדרך. חברה שמבינה כי מצוינות בשירות היא לא סיסמה ריקה מתוכן אלא מחויבות אמיתית מבטיחה (ומקיימת) תחזוקה מיטבית של התוכנה, ולכן גם אינטראקציות אופטימליות עם כל הלקוחות אצלכם בעסק.
שימוש נרחב בתוכנה
המלצה נוספת היא להשתמש בתוכנה באופן נרחב, כולל בעזרת עוזרת אישית בהיקף מותאם ספציפית לעסק שלכם. ככל שמערכת ניהול הלקוחות פעילה יותר, כך מצטבר בה יותר מידע. ככל שיש מידע רחב יותר, הביצועים של המערכת טובים יותר, ואתם זוכים למקסימום תמורה להשקעה – ולמקסימום לקוחות משלמים.